Brak pieniędzy na program „Wsparcie zakupu elektrycznych rowerów i wózków rowerowych (Mój rower elektryczny)”

Brak pieniędzy na program „Wsparcie zakupu elektrycznych rowerów i wózków rowerowych (Mój rower elektryczny)”

Wniosek w tej sprawie złożył polski rząd za pośrednictwem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, który pilotował program. Polska liczyła, że załapie się na pieniądze z Funduszu Modernizacyjnego. Gdyby urzędnikom udało się udowodnić, że dofinansowanie doprowadzi do istotnej redukcji emisji CO2, popłynęłoby do nas 300 ml zł.

Brak pieniędzy na program „Wsparcie zakupu elektrycznych rowerów i wózków rowerowych (Mój rower elektryczny)”

Wniosek w tej sprawie złożył polski rząd za pośrednictwem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, który pilotował program. Polska liczyła na pieniądze z Funduszu Modernizacyjnego. Gdyby udało się udowodnić, że dofinansowanie doprowadzi do istotnej redukcji emisji CO2, Polska mogłaby otrzymać 300 mln zł. Urzędnicy twierdzą, że wniosek był merytoryczny, ale Europejski Bank Inwestycyjny miał inne zdanie, wskazując na brak twardych danych i wyliczeń dotyczących potencjalnej redukcji emisji CO2.

Podobną odmowę kilka tygodni temu otrzymała Litwa, która także chciała sfinansować rowery elektryczne z funduszy EBI. Litwinom również zarzucono brak wystarczających danych na temat wpływu rowerów elektrycznych na emisję. Kolejna szansa na złożenie wniosku będzie w marcu 2025 r., ale ryzyko ponownego odrzucenia pozostaje wysokie.

Branża rowerowa przyjęła te informacje bardzo negatywnie. Przedstawiciele branży podkreślają, że po ogłoszeniu programu sprzedaż rowerów drastycznie spadła, ponieważ klienci wstrzymywali się z zakupami, czekając na dofinansowanie. Nadzieje na odbicie sprzedaży w sezonie posezonowych obniżek również się nie spełniły. Firmy są teraz w trudnej sytuacji, nie wiedząc, co odpowiedzieć klientom pytającym o zasady dofinansowania.

Ministerstwo klimatu podkreśla, że program został stworzony z myślą o wsparciu branży i nadal poszukuje sposobu, by uruchomić dofinansowanie, mimo trudności finansowych związanych z niedawnymi klęskami żywiołowymi.

<<< Wróć
18 Październik 2024
BE-BIKE Salon rowerowy Łódź

Lokalizacja BE-BIKE

Salon i serwis BE-bike znajduje się na ul. Krzemienieckiej 2 w Łodzi. Lokalizacja blisko centrum miasta na przeciwko Hali Widowiskowo-Sportowej Atlas Arena, tuż obok Urzędu Miasta Delegatura Łódź-Polesie.

Adres

BE-BIKE Damian Erland, Jakub Bielecki Spółka Cywilna
ul. Krzemieniecka 2
94-030 Łódź
NIP: 727-279-48-68
REGON: 360891514
Salon rowerowy:
Tel. 42 209 49 25
e-mail: sklep@be-bike.pl

Serwis rowerowy:
Tel. 42 209 49 52
e-mail: serwis@be-bike.pl

Lokalizacja BE-BIKE 2.0

Salon i serwis BE-bike znajduje się na ul. Rokicińskiej 142 w Łodzi. Lokalizacja na Widzewie w budynku centrum handlowego ZIELPOL. W sąsiedztwie osiedle Olechów i Janów.

Adres

BE-BIKE 2.0
ul. Rokicińska 142
92-412 Łódź
NIP: 727-279-48-68
REGON: 360891514
Salon rowerowy:
Tel. 42 209 32 17
e-mail: sklep2@be-bike.pl

Serwis rowerowy:
Tel. 42 209 32 18
e-mail: serwis2@be-bike.pl